#DEMOKRATIKUS
A tanulási folyamatban részt vevők együttműködése, partneri viszonya rendkívül előnyös minden fél számára. Programjainkat a demokratikus nevelés elvei mentén szervezzünk, ugyanígy alapelemei módszertani anyagainknak is. Szívesen dolgozunk olyan döntéshozatali módszerekkel, melyek túlmutatnak a többségi döntéshozatalon (például szociokratikus vagy konszenzusos folyamatok).
#ÖNIRÁNYÍTOTT
A XXI. századi tanulás egyik fő célja, hogy a tanulók (legyenek azok bárkik) képesek legyenek saját tanulási folyamatukat menedzselni, azért felelősséget vállalni. A tanulók lehetőségeikhez mérten dönthetnek saját tanulási útvonalaikról, melyeket érdeklődési körük és erősségeik mentén önmaguk szerveznek. Képzési rendszerünkben a tudástartalom átadása mellett tanulni is tanulunk, hogy mindenki képes legyen önállóan, motiváltan fejleszteni magát tanári támogatással.
#EGYÜTTMŰKÖDŐ
Közösen rendkívül izgalmas tanulni, de nem mindig könnyű. Az együttműködés ugyanakkor tanulható és tanulandó. Munkánk során azt láttuk, hogy az együttműködés egy csoporton belül korántsem magától értetődő folyamat. A legkülönbözőbb nehézségek gátolhatják mindezt, de megfelelő stratégiával ezek feloldhatók. Képzési folyamatainkban közösen alkotjuk meg a tanulás tartalmát, majd dolgozunk azzal.
#CSELEKVÉSORIENTÁLT
A tanulás aktív folyamat, nem egy statikus állapot. Munkánk során arra fogjuk ösztönözni a velünk közösen dolgozókat, hogy aktívan vegyenek részt a tudástartalmak létrehozásában, annak feldolgozásában, majd a közös referálásban. Ha kell, kimegyünk az erdőbe, városba, fára mászunk, vagy könyvtárba megyünk, élményeket szerzünk.
#AKCIÓPEDAGÓGIA
Számunka a tanulás egy fontos eredménye az, hogy legyen társadalmi hatása, következménye, lépjen ki a tanulás az iskola (iroda, munkahely) falai közül. Valós problémák megoldásával gyakorlati módon közelítünk a tanuláshoz.
#PROJEKTSZEMLÉLET
A 21. századi oktatás szupermódszere az, amikor a tanulásban részt vevők valamilyen téma vagy projekt köré szerveződnek, valósítanak meg tevékenységeket. A projektszemléletnek aprólékosan kidolgozott módszertana van, de mindig lehet újdonságokat kitalálni, innovatívnak lenni.
#DIGITÁLIS
A digitális írástudás ma már szinte ugyanolyan fontos, mint a kézzel írt ABC. A tanulást segítheti számtalan digitális eszköz, melyek használatán keresztül gyakran könnyebb tanulni, de egyben nagy veszélyeket is hordoznak magukban. Foglalkozunk azzal, hogy milyen közös szabályokat hozhatunk az eszközhasználatra, egyáltalán mire jók és hogyan használjuk jól a tanulásban az infokommunikációs eszközöket.
#KRITIKAI GONDOLKODÁS
A legújabb kori információk feldolgozásához szükséges olyan készségeket is fejleszteni, mint a kritikai gondolkodás. Elég csak arra gondolni, hogy az interneten ellenőrzés nélkül találkozhatunk információval. Nem várható el, hogy azok valóságtartalmát azonnal felismerjük, de azt igen, hogy képesek legyünk utánajárni annak. Képzési programjaink során azzal is foglalkozunk, hogy mennyire érdemes szkeptikusnak lenni az elérhető információkkal kapcsolatban.