facebook tracking
Tudásépítés (nem csak) digitálisan
Interaktív és reflektív módszertani képzés tanároknak
Jelen képzésünkben arra keressük a választ és mutatunk lehetőségeket, hogy tanárként hogyan támogathatjuk saját tudásuk megalkotásában tanulóinkat, illetve, hogy mindezet hogyan könnyíthetik meg a digitális eszközök.

A tanulást mint tevékenységet, aktivitást értelmezzük, ezáltal kiküszöbölhetjük az olyan változókat, mint a tudás elavulása vagy akár a napjainkban még ismeretlen szakmákra való felkészítés. Ebben az esetben már nem a tanár és az információ lesz középpontban, hanem maga a tanulás mint aktivitás, és sokkal nagyobb teret kap a tudás építése, annak átadása helyett.

A tudásépítés koncepciójának megjelenése az oktatásban egyre erősebb társadalmi elvárás, hiszen az iskola falain kívüli világban nem elég pusztán információkat elsajátítani, azokat használni, alkalmazni is kell.

Ahhoz, hogy diákjainkat segítsük a saját tudásuk felépítésében tanuló- vagy csoportfókuszú módszereket is használnunk kell, illetve a kompetenciafejlesztés is fontos szerepet kap.

Ebben a képzésben a tudás építésének folyamatát és lehetőségeit egy közismert modell, az RJR (Ráhangolódás - Jelentésteremtés - Reflektálás) segítségével mutatjuk be, mégpedig úgy, hogy megismerheti a különböző fázisokban használható tanulási technikákat és tanulásszervezési módokat, sőt használatuk megkönnyítése érdekében digitális felületeket is segítségül hívunk.

A “ráhangolódás” fázisban a játékkal és vizuális támogatóeszközökkel serkentjük a meglévő tudás előhívását. Játszani egy kicsit tanórán? Miért ne? Megmutatjuk, hogy milyen digitális eszközökkel lehetséges!

A “jelentésteremtés” fázisban a differenciálás, a kooperáció és a jó minőségű prezentáció lesznek a központi témák. Lehet-e minőségi módon közösen dolgozni a digitális térben? Milyen lehet a jó aszinkron együttműködés és lehet-e izgalmasan prezentálni? Kiderül!

A “reflektálás” fázisban a különböző értékelési módokhoz és reflexiókhoz ajánlunk digitális felületeket, hogy ezzel is könnyítsük a pedagógusok munkáját. De szóba kerül az is, hogy használhatunk mi és diákjaink is jogtiszta tartalmakat saját tudásanyagaink előállításához.

A képzés a "Pedagógus mankó" - az autonóm és a 21. századi tanulás támogatása továbbképzés tanárok számára című továbbképzésünk bevezetőjének is tekinthető, akár “digitálisan kezdő” pedagógusok is könnyedén el tudják végezni.
Bevezető
1. tanulási egység: Digitális eszközhasználat a konstruktivista pedagógia és az RJR-modell mentén (6x45 perc)
1. fejezet: Konstruktivista pedagógia és az RJR-modell
2. fejezet: A digitális eszközhasználat pedagógiai célrendszere
2. tanulási egység: Ráhangolódás (8x45 perc)
1. fejezet: A játék mint a ráhangolódás eszköze
2. fejezet: Vizuális támogatóeszközök a meglévő tudás előhívására
3. tanulási egység: Jelentésteremtés (8x45 perc)
1. fejezet: Digitális együttműködés mint a jelentésteremtés eszköze
2. fejezet: Innovatív és dinamikus prezentációk a jelentésteremtés szolgálatában
4. tanulási egység: Reflektálás (8x45 perc)
1. fejezet: A formatív értékelés és digitális alapjai
2. fejezet: Vizuális támogatóeszközök a reflexiók szolgálatában
A továbbképzés zárása
Miért érdemes a mi e-learning továbbképzésünket választania:
  • Akkor kezdi és olyan ütemben végzi, ahogyan szeretné, vagy ahogy Önnek a legmegfelelőbb.
  • Nem kell utaznia.
  • Nem kell a munkaidejében végeznie.
  • Nem igényel komolyabb digitális kompetenciákat.
  • A továbbképzés anyaga 0/24-ben elérhető az #újpedagógia Moodle keretrendszerén keresztül.
  • A tananyag multimédiás elemekkel és interaktív feladatokkal tarkított, nem száraz vagy unalmas, könnyen érthető, tanulható.
  • Letölthető anyagainak köszönhetően azonnal felhasználható ötleteket és tudást biztosít.

Mi kell a jelentkezéshez és a sikeres teljesítéshez?
  • Nyomja meg a Jelentkezem gombot!
  • Törvényi kötelezettségük az Ön adatait a Felnőttképzési Adatszolgáltatási Rendszerbe lejelenteni, ezért jelentkezésekor egy Google Űrlapot kell kitöltenie személyes és számlázási adatairól. Adatait bizalmasan kezeljük. Adatainak biztonságáról tájékoztatónkat itt olvashatja.
  • Fizethet bankkártyával vagy átutalással. Fizetési konstrukcióját beállíthatja %-os arányban is az űrlapon.
  • Az adatok feltöltését követően e-mail címére visszaigazoló üzenetet kap, továbbá csatoljuk a számlát is, mely alapján rendezni tudja a kért tételt.
  • Amennyiben a továbbképzés díja beérkezett hozzánk, e-mailben küldjük meg Önnek a tanulófelület linkjét és a jelszót.
  • Ezek után el tudja kezdeni a tanulást. A felnőttképzési szerződést és a diplomamásolatát el kell küldenie digitálisan az #újpedagógia részére (erről tájékoztató e-mailt küldünk Önnek).
  • A sikeres teljesítéshez szükséges ellenőrző feladatokat a Moodle keretrendszeren keresztül juttathatja el konzulensének.
  • Ezek elfogadása után a tanúsítványát e-mailben küldjük Önnek.

Mi történik miután befizette az összeget?
  • Ha megérkezett számlánkra a jóváírás, e-mailben küldjük hozzáférését a kifizetett képzéshez. Ez a folyamat kb. 1-3 munkanap.
  • Ha a 3. munkanap után sem kap e-mailt tőlünk, úgy érdemes írnia az info@ujpedagogia.hu címre, hogy utánanézhessünk, hol akadt el a befizetése.
Kiknek ajánljuk:
Általános és középiskolai iskolai tanároknak

Időtartam/kreditpont:
30 óra / 30 kredit

Engedélyszám:
156/10/2022

Bruttó ár: 21.900 Ft

Jól játszani
Társasjáték-pedagógia az iskolában
Építőkockák
3 perces óraépítő gyakorlatok felsős és középiskolai tanároknak
MI lesz a suliban?!
Mesterséges intelligencia az oktatás MIndennapjaiban
Pedagógus mankó
Az autonóm és a 21. századi tanulás támogatása
Robotélmény kisiskoláskorban
Robotika az általános iskolai oktatásban
Egy hajóban evezünk
Hogyan tanítsuk meg diákjainkat vitázni? - Vitakultúra fejlesztő továbbképzés
Zöld óra
Gyakorlatok, módszerek a fenntarthatóságra neveléshez és az érettségi vizsgához